ماهنامه تخصصي كامپيوتر : دانشجوي مخترع داود مرادى

http://up.iranblog.com/Files/17020ce178b24de992dd.jpg


بيو گرافي

* خودتان را معرفى كنيد و متولد چه سالى هستيد؟
داود مرادى هستم ودر سال 1367 در شهرستان خدابنده در
شهر قيدار به دنيا آمدم

* در حال حاضر در كدام دانشگاه مشغول تحصيل هستيد و
رشته تحصيلى شما چيست؟
در دانشگاه آزاد اسلالامى واحد خدابنده مشغول تحصيل هستم
و رشته تحصيلى من نرم افزار هست.

* سوابق علمى و پژوهشى:
همكارى با انجمن مخترعين استان-شركت در نمايشگاه
دستاوردهاى سى ساله انقلالاب اسلالامى - نفر اول شهرستان در
مسابقه بهترين پروژه كارآفرينى همكارى با انجمن كامپيوتر
دانشگاه اسلالامي آزاد خدابنده همكارى با برادرم آقاى على
مرادى كه البته برادرم هستند در انجام پروژه ى طراحى كلالاه
ايمنى هوشمند وتلق متحرك كه بهترين اختراع كشور شناخته
شد و طى ملالاقاتى كه با سردار رويانيان، رئيس ستاد حمل ونقل
كشور، اين طرح به شركت كاميون سازى ماموت و ايران خودرو
ديزل معرفى شد.
اين طرح از سوي سازمان مخترعين كشور براي شركت در
نمايشگاه اختراعات كشور مالزي به نمايش گذاشته خواهد شد.

* روش هاى مطالعه و تحقيق شما :
من سعى مى كردم كه حتى روش مطالعه و تحقيق را از بزرگان
و كسانى كه موفق بودند الگو بردارى كنم لذا هميشه بدنبال روش
مطالعه و تحقيقى بودم كه بيشترين تاثير و موفقيت را براى من
داشته باشد. وقتى
روى يك موضوعى
تحقيق ميكردم
سعى ام اين بود كه
يا كتابى يا مقاله اى راجب آن موضوع پيدا كنم و براى مطالعه
بيشتر كتابخانه را ترجيح مى دادم چون وقتى مى ديدم چندين
نفر اطرافم نشستن و دارن درس ميخونن بيشترين تاثير رو براى
من داشت.

* كارتان را چگونه و از كجا شروع كرديد:
به نظر من هميشه در آغاز يك كار پژوهشى يك چرا وجود
دارد و اين همان چرايى بود كه آغازگر كار من بود. با داشتن اين
همه امكانات و منابع طبيعى ايران كه بزرگترين ثروت براى ماست
چرا باز چيزى كه مشكل مارو برطرف ميكنه نداشته باشيم، و اونها
رو از كشورهاى ديگه وارد كنيم .
البته اگر آنها دلشان بخواهد آن وسيله را به ما بدهند البته با
قيمت فوق العاده زياد و با منت بسيار كه دوباره براى تعمير و نگه
دارى آن وسيله به آنها محتاج باشيم. من هم مثل
بسيارى ديگر شروع به كار كردم و با امكانات بسيار
كم موفق به اختراع و ثبت شدم كه در حال حاضر
نمونه خارجى اين دستگاه نيز وجود ندارد.
(شكل مربوط به دستگاه زيگزاكي اختراع شده)

* روى چه موضوعاتى كار كرديد؟
به غير از كار روى دستگاه اختراع بنده كه البته
با همكارى برادرم على بود روى موضوعات مرتبط با
رشته ى تحصيلى ام نيز كار كردم. و الالان نيز روى
موضوع اينكه كودكان چگونه از كامپيوتر استفاده
كنند كار ميكنم؛اينكه يك كامپيوتر كوچك شبيه
تفكرخلاق، مصاحبه
دانشجوي مخترع
هرگز نااميد نشو شايد قله در يك قدمي ات باشد. پاندر
كامپيوتر هاى معمولى با امكانات زياد كه برنامه ريزى شده كه
كودك هم طريقه كاركردن با وسيله اى كه يك نياز براى جوامع
امروزى شده و آموز ش حروف الفبا و لالاتين و رياضيات را براى
كودك فراهم مى كند. كه با يارى خداوند و همكارى دانشگاه آزاد
اين پروژه را با همكارى برادرم به پايان برسانم.

* آيا دانشگاه آزاد اسلالامى خواسته هاى شما را برآورده
كرده است؟
بله. اگر همكارى دانشگاه محل تحصيلم نبود شايد تا به حال
اين كار به پايان نرسيده بود و ناقص مانده بود.دانشگاه با در اختيار
قرار دادن سايت و كامپيوتر براى تحقيقات و همكارى چندى از
استادان كه نشان دهنده اهميت دادن به حتى كوچكترين كار
تحقيقى و پژوهشى است كمك بسيار به بنده داشته اند.البته
اميد است از اين به بعد نيز دانشگاه در كارهاى پژوهشى همكارى
كامل داشته باشد و پشتيبان و كمك ما باشند. نا گفته نماند كه
همكارى چند تن از دوستانم نيز بى تاثير نبود.

* چه انتظارى ازدانشگاه و دولت داريد؟
انتظار بنده از دانشگاه اين است كه در مسابقات دانشجويى
استانى و كشورى و حتى جشنواره خوارزمى پشتيبان ما باشد
و هر كمكى همانند امكانات سخت افزارى ، نرم
افزارى و مالى در اختيار ما قرار دهد كه يك
موضوع نيمه كاره نمانده و به سرانجام برسد.
دولت جمهورى اسلالامى ايران در حال حاضر با
كسانى كه يك كار تحقيقى يا پژوهشى دارد
همكارى بسيارى دارد و راه براى اينگونه افراد باز
است. اما چرا كسى كه يك اختراع مى كند و آن
را به ثبت مى رساند نمى تواند با همكارى دولت
محترم اين وسيله را به توليد انبوه برساند كه
هم براى كشور مفيد است هم براى آن منطقه و
استان؟ كه اگر دولت باتسهيلالات بانكى از اينگونه
افراد حمايت كند حتما ثمره بسيار عالى خواهد
داشت.

* شايستگى اصلى امروز شما چيست؟
وچه شايستگى جديدى بايد بدست آوريد
تا در رشته خود در آينده به رتبه عالى برسيد؟
بزرگترين شايستگى بنده امروز اين است كه درس مى خونم و
علم كسب مى كنم و زير نظر اساتيد بزرگ و مجرب به دانش
اندوزى مشغولم .
در حال حاظر نيز عضو انجمن كامپيوتر دانشگاه هستم كه
اين همكارى و تلالاش كه انسان را به سوى پيشرفت هدايت مى
كند براى من اهميت بسيار زيادى دارد. به غير از عضويت در
انجمن كامپيوتر عضو مخترعين استان زنجان و كشور هستم. اگر
كسى خواهان رسيدن به موفقيت باشد بايد بيشتر تلالاش كند و
من در رشته خودم كه علالاقه زيادى به آن دارم چون يك رشته
اى هست كه امروزه بيشترين نياز در هر جا مثل خانواده , اداره
و دانشگاه و هر محل ديگرى به آن حس مى شود تلالاش دارم تا
بهترين شوم . كه اين نيز بدون تلالاش ميسر نيست.

* عوامل محدود كننده پيشرفت شما چيست؟
به نظر من بزرگترين عامل محدود كننده اين است كه خدا
را فراموش كنم! و تلالاش و برنامه ريزى نداشته باشم و چون
درمرحله اول خداست كه بيشترين كمك و پشتيبان براى انسان
است و دوم خود انسان است كه بايد بخواهد تا بتواند.و بهترين
حرفى كه عامل پيش برنده براى هر انسان اين است كه توانايى
مجبور كردن خود به انجام كارى كه بايد در زمان معينى به اتمام
رسد چه دوست داشته باشد چه دوست نداشته باشد.

* سخن آخر:
از خداى مهربانم ممنون هستم كه در همه اوقات در نظرم داشته
و از الطاف بيكرانش من را بى نصيب نكرده. و اين حرف رو كه
هروقت به يادم مى افتد كه باعث خوشحالى من ميشود رو به
شما تقديم ميكنم
اُُرد بزرگ : آنان كه پژوهش كرده اند تنها به داشته هاى درونى
خويش آشنا شده اند و اين دستآويزى بر خوار شمردن ديگران
نيست ، كسانى به اين رازها مى رسند بى كوچكترين پژوهشى ،
آنها با كار و نگرش در ژرفاى آفريده هاى اين جهانى به بسيارى
از ناگفته ها پى مى برند .
از مسوولين محترم دانشگاه آزاد خدابنده جناب آقاى رسولى
نژاد رياست محترم و آقاى مينائى و استاد فارغ زاده استاد
راهنماى انجمن و ازدوستانم كه در اين راه مشوق من بودند
كمال تشكر را دارم .

پايان


برگرفته از :
http://www.khiau.ac.ir/josta.pdf

نظرات